yvonenbert.reismee.nl

In Savona

4 juni

Om kwart over 8 vertrokken we van de camping. En ja hoor weer regen tot voorbij Basel. Daarna werd t gelukkig beter en we toefden zo door het prachtige Zwitserse landschap…echt genieten! Bij de Gotthardtunnel hadden we gelukkig geen file en voor dat we het wisten zaten we in Italie. Rond half 4 hadden we een leuke camping gevonden aan het meer van Viverone. T was even een klus om op de camping te komen….een oud Italiaans mannetje laveerde Bert langs krappe weggetjes, maar het is weer gelukt.

Op de camping leuke mensen ontmoet uit Engeland. Zij waren ook met een camper en gingen een rondreis maken door Italie om vervolgens door te rijden naar Spanje, alwaar ze een stacaravan hebben staan. Daar blijven ze nog een maand of 4…hoezo Zwitserleven gevoel? S’avonds lekker gegeten aan de boulevard van het meer. Bert wilde pizza eten, maar helaas de pizzabakker was vrij op maandag. Toch lekker gegeten en ook daar weer een praatje. Naast ons zat een Nederlander (een jaar of 30) in z’n fietspakkie. Wat bleek hij is in Edam gestart met fietsen en had er inmiddels al 2000 km op zitten pfff waar je zin in hebt zeg! Hij moest nu nog 500 km fietsen naar Basel, om daar op de trein te stappen naar huis.

Ok hij liever dan wij, dan maar met de camper op pad. Iets minder vermoeiend haha.

Aantal km 450

5 juni

Vandaag lekker uitgeslapen en voor het eerst buiten een lekker ontbijtje mmmmm. Aangezien we maar 200 km moesten rijden, hebben we de tolwegen vermeden en zijn door het binnenland gegaan. Hoe mooi is dat! Door de povlakte, waar we werden verrast door de rijstvelden…waarschijnlijk voor de risotto.Km lange velden vol rijstplantjes en in het water prachtige vogels zoals ibissen en koereigers. Daarna bergen met alleen maar druivenranken….

Nu staan we op een camping in Savona, aan de kust met als achtergrondgeluid de golven…

We zitten 5 minuten van de haven vandaan, want morgenochtend gaan we varen! Om 7 uur moeten we ons melden bij de haven om dan om 8 uur te vertrekken richting Bastia op Corsica..

Wordt vervolgd…..

Aantal km 200

Zo daar zijn we weer!

Met een heerlijk zonnetje zijn we gistermorgen om half 10 vertrokken uit Papcity. Wat een lekker gevoel is dat zeg 4 weken vakantie! De reis ging voorspoedig, alleen bij Venlo gingen we de mist in... omleidingen door Venlo heen, dus al met al een uur rond getuft daar. In DuiTsland hebben we ook nog even in de file gestaan, door een groot ongeluk. Wat een akelig gezicht zeg bah bah. Al met al waren we het om 3 uur zat en hebben we een camping opgezocht. Daar konden we nog even genieten van het zonnetje.... Van Theo en Sarie(met dank

Laughing
) hadden we de dvd geleend van 24, dus daar hebben we s'avonds 2 uur van gezien..spannend hoor. Daarna vroeg ons bedje in, wat overigens heerlijk was, een gewoon bed achterin de camper., ipv in de alkoof
Wink

Aantal km 311

Tja, dus vanmorgen na een ontbijt met lekkere Duitse broodjes, weer op weg, verder naar beneden. Via de A4 richting Basel...wat een kl... weg zeg, een en al wegversmallingen, omleidingen, files pffff je werd er gek van! Plus de regen die met bakken tegelijk naar beneden kwam. Maar we klagen niet hoor, we genieten nog steeds van onze vrijheid en staan nu op een camping net boven Basel. Bert zit lekker aan een biertje en Von gaat zo aan de rose...

Enne vanavond: lekker uit eten

Tongue out

Bijna weg .....

Ja ja lieve mensen het is bijna zover.... morgenmiddag gaan we de camper halen in Zuidland, daarna thuis de handel inladen en de bedoeling is om zaterdagmorgen te vertrekken. Deze keer zal de reis via Duitsland, Zwitserland, Italie en Corsica gaan. Wi je ons volgen vul dan je email adres in, dan krijg je automatisch een update....