yvonenbert.reismee.nl

Het is hier erg warm mensen, ik denk wel zo'n 30 gr of meer.....

14 juni

Gisteravond opde camping inderdaad lekker gegeten. Daarna met een aantal Nederlanders voor de buis gezeten kijkend naar het Nederlands elftal. Nou daar hoef ik niets over te zeggen toch??

De volgende morgen met uitchecken, kwam Bert een landgenoot tegen, die hem herkende. Wat bleek de mannen hebben samen op de politieschool in Leusden gezeten. Let op, dit is wel 40 jaar geleden. Dus Bertje is niets veranderd hahaha.

Daarna weer de weg op richting Porto Vecchio. Daar hebben we de kustweg genomen langs alle mooie baaien zoals Plage de Sant Giulia en Plage de Palombaggia. Daar konden we de camper niet kwijt. Dus zoeken zoeken, maar we vonden een mooie baai, helemaal voor ons alleen. Dus badpak en zwembroek aan, deurtje open van de camper en genieten jongens..... Daar hebben we lekker gezwommen en gespeeld met Bink in het water. FANTASTISCH.....

Na de lunch weer verder rijden via de prachtige kustweg en bij Solenzara vonden we een camping direkt aan het strand Jippie!!! Wij hebben de campinggasten vermaakt, want we wilden direkt aan het strand staan. Dus de camper erop gereden met de bedoeling om hem achteruit dwars neer te zetten. Nou jullie voelen m miscchien al...we liepen vast. De camper kon niet meer voor of achteruit. Helemaal vast in het zand pfffff een fransoos kwam nog helpen door het zand onder de wielen weg te scheppen, maar helaas pindakaas ook dat hielp niet.

Even later kwam de campingbaas met z'n trekker en we werden gelukkig eruit getrokken. Daarna hebben we maar een plek achter het zandgebied gezocht en we stonden daar heerlijk!

15 juni

Vandaag lekker genoten van het mooie weer, het strand, het luieren enz enz. Von heeft nog wel wat huishoudelijke klussen gedaan, zoals bed verschonen en de was uiteraard! En heel vervelend om half 8 ging de bbq weer aan.

16 juni

Lekker uitgerust weer in ons huisje gestapt richting Corte. Weer langs prachtig wegen door de bergen komen we eerst bij Aleria aan. De oude stad ligt boven op een heuvel en er waren daar wat Griekse en Romeinse overblijfselen te zien. Was wel interressant. Dan door naar Corte,we gaan dus weer het binnenland in met zijn prachtige bergen.In Corte zijn we zo, rond een uur of half 2, dus eerst maar even eten in een van de prachtige kleine straatjes. Corte Toen Corte in 1955 werd bevrijd door Pascal Paoli werd het de hoofstad van Corsica. Tien jaar later stichtte Paoli de eerste universiteit van het eiland. Dat trotse nationalisme heeft Corte nog. Het is een deel van de charme van de stad, dat je voelt als je door de oude stad of citadel loopt. We zijn helemaal naar boven gelopen in de bloed hitte pfff, maar het was de moeite waard. Als je helemaal boven bent kijk je zo op de Gorges. Erg mooi mensen....Verder heel veel pleintjes en heel veel restaurantjes, heel gezellig.

Daarna toch maar weer door naar een camping, want de hitte is niet te harden. We staan inmiddels onder de bomen op een camping in Ponte Leccia. Even bijkomen van de hitte.

Zo mensen dit was weer even uit het prachtige Corsica. Veel liefs van ons, wij gaan nog wel even door met genieten!! xxx

Harry (en een beetje Joke)

Het is er wel erg mooi zeg! Heeft Bink geen last van de hitte? Geniet ervan, jullie hebben gelukkig nog de helft voor je ;-)
Liefs je broer

colette

niet zeuren over dat weer he!!! heerlijk toch in de schaduw. Geweldig dat verhaal dat jullie vast zaten, zie het helemaal voor me. Lijkt me een prachtig eiland, zoals jullie het beschrijven en de foto's erbij.
Nog veel plezier. gr

Conny

Hey lieverds, ga vooral lekker door met genieten. Want dat doen juliie zo te lezen met voller teugen. Het is wel afzien hoor, al dat moois, lekkere hapjes en drankjes maar ik vind dat jullie je er dapper doorheen slaan ;-))) xxx

Betty

Ik snap dat het TE warm is, maar stuur gewoon een deeltje naar ons, wij zijn er hier blij mee. Kreeg je niet de slappe lach toen je vast zat??? Mwahaha ik zie het voor me, rood hoofd, @#%%#%#%# en nis opschieten mwahahaha, leuk verhaal voor een verjaardag.
Mensen geniet nog ff lekker verder, enik hoop dat jullie vanavond een hele leuke avond hebben dan hebben wij dat hier voor de buis ook, knuffel x

Marja labeetje

Ha luitjes het is heerlijk meegenieten van reisverhaal. Veel plezier en lekker verder genieten Gr. Xxxx marja

Joyce

AAAhhhhh Von stuur alsjeblieft een beetje zon naar hier toe. Wordt er zo verdrietig van hier hahahahahah. Klinkt allemaal goed zeg. Dan ook nog alleen aan zo`n baai staan en dan zo lekker saampies kan me er iets bij voortstellen ;-) Ach en dat vastzitten moet je ook een keer gedaan hebben hahahah. Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal.

xxxxx Joyce.