yvonenbert.reismee.nl

IÍle-Rousse - Bastia

17 juni

Na een nacht te hebben gestaan op een camping van nul komma nul, het gras stond ernstig hoog, bomen waren niet gesnoeid en het sanitair was allemaal verrot en kapot. Maar goed een voordeel we hadden daar internet. En we hebben lekker geslapen. Inmiddels is het al erg warm geworden hier op Corsica, dus je wordt wel wakker van de warmte. Al met al waren we al weer vroeg op pad. En dat allemaal op vaderdag….Ja, kinders ik heb jullie vader verwend met een lekker ontbijtje hahaha.

We rijden nu richting L’Ile- Rousse met onderweg weer heel veel mooie plaatjes van prachtige baaien. Rond een uur of half 2 kwamen we bij camping Les Oliviers. Vanaf de camping die hoog op de rotsen ligt keek je zo op L’Ile-Rousse. Maar eerst bijkomen van de warmte tis inmiddels hier rond de 31 gr. Rond een uur of 4 gaan we toch maar naar beneden lopen om de stad te bekijken. De sfeer hier is weer heel anders dan in voorgaande steden. Veel moderner en veel toeristischer. Het strand is wel heel mooi, heel licht blauw water en aangezien het zondag was, was het er ook erg druk met strandgasten. En voor het eerst kwamen we een bordje tegen dat honden NIET op het strand mochten. We hebben hier in de stad wat rond gelopen en uiteraard een terrasje gepakt. Het ijs is hier heerlijk en dat hebben we ook deze keer weer even moeten testen. Allebei dus aan de sorbet!! Mmmmmmm Dan maar weer terug naar de camping. We zijn via het strand gelopen over de rotsen naar boven waar de camping lag. Zo, we zijn gelijk 2 liter vocht kwijt…

En natuurlijk hebben ook wij naar het voetbal gekeken onder het genot van een heerlijke pizza. De campingeigenaar had 2 schermen neergezet, dus we konden beide wedstrijden volgen. Wat een desillusie voor Oranje….. Maar we hebben er niet minder om geslapen hoor.

18 juni

Vandaag nog een dag op de camping doorgebracht. Bert is s’morgens naar het dorp gelopen om even geld te halen. Von de afwas en een boek. En s’middags zijn we samen nog even naar beneden gegaan om alle winkeltjes te bekijken. En voor Eva en Mila hebben we inmiddels een cadeautje gekocht..

Verder niks bijzonders deze dag. Het was veels te warm om iets inspannends te doen…

19 juni

Rond 10 uur vertrekken we weer van deze mooie camping naar St. Florent. Ook dit is dus een heel toeristisch plaatsje, voornamelijk bestemd voor de watersporters en pleziervaart. Hier zijn we dus maar snel door heen gereden richting Bastia. Per ongeluk namen we de verkeerde weg, maar daar kregen we geen spijt van. We vallen in herhalingen, maar wat is de natuur hier prachtig. Via een groot wijngebied (muskaatwijn) zijn we over de Col de Teghime in Bastia aangekomen. Daar kwamen we een hele grote Super-U tegen, dus daar hebben we voor de komende dagen maar wat eten gekocht. En nu staan we weer op dezelfde camping als 2 weken geleden. Hier blijven we tot donderdagmorgen, want dan varen we weer terug naar Savona. Binkie heeft al lekker gezwommen met het baasje. Ook hij heeft een beetje last van de warmte. Enne voor de verandering gaan we vanavond maar weer eens lekker bbqen…..

We zitten inmiddels aardig vol van alle mooie dingen die we hier op Corsica gezien hebben. Het is een waanzinnig mooi eiland en we hebben geprobeerd om zo veel mogelijk te zien, maar dat lukt je gewoon niet in 2 weken. Het landschap is heel divers, van grote kale grillige rotsen tot prachtige groene bergen om vervolgens weer in hele mooie groene valleien terecht te komen. Heel veel verschillende soorten bloemen, planten maar ook vogels, Gister op de camping vloog er een steenarend boven ons hoofd. Je wilt niet weten hoe groot zo’n vogel is. De mensen op dit eiland zijn heel erg vriendelijk en behulpzaam. De oudere mannen lopen vaak in een zwarte lange broek met een wit overhemd. De vrouwtjes in lange rokken. Jammer genoeg zijn hier de Corsicanen net als de Fransozen op het vaste land erg ongeduldig in het verkeer. Ze gunnen je nog geen cm ruimte, dus Bertje had het zwaar mensen…..(Dit is overdreven zegt tie).

Al met al hebben we met volle teugen genoten van Corsica en de trip was zeker de moeite waard.

Donderdag begint de terugreis, hoe we precies gaan weten we nog niet, ligt ook een beetje aan het weer. Zo lang we kunnen genieten van de zon, doen we dat uiteraard.

Ons volgende bericht zal dus ergens uit Italië zijn. Tot dan!!

Ps. Sorry Sarie, maar ik kan niet meer sms-en. Ik denk dat t aan mn telefoon ligt

Undecided

Enne Harrie en Joke, we hebben Pa en Tante Nel heeel vaak gezien en Ma ook

Wink

Harie en jokke

Iefon en Berdt, het was weer een leuk verhaal. Wat is de tijd toch snel gegaan. Wij wensen jullie een prettige terugtocht en maak ook hiervan een verlengstuk van jullie vakantie!!! Tot gauw ;-)

Angela

He Yvon (en Bert), geweldig om al jullie verhalen te lezen. Het klinkt ontzettend goed allemaal. Heel veel plezier op de rest van de trip. Groetjes

Adrie

T isweer een geweldig enthouaist verhaal. Wat kunnen jullie genieten zeg.

Groetjes
Adrie

Betty

Echt heel leuk om jullie verhalen te lezen, ik zou er bijna jalours van worden, het klinkt allemaal erg leuk. Een mooi land, lekker eten, wijntje en af en toe een ijsje. Goed klimaat, wat wil een mens nog meer. Geniet met volle teugen en veel plezier, x

Aaltje

He Hallo Beiden,

Jullie hebben het naar jullie zin en zo hoort het ook toch? allebei hard gewerkt dus dan verdienen jullie het ook, het zijn mooie foto's en weer mooie verhalen, verder nog veel plezier, geniet er nog van en uhhh rustig aan he met thuis komen!!! liefs Har en Aal xx

Cora

Wat een prachtige reis maken jullie weer zeg. Ik heb zitten genieten van de verhalen en foto's terwijl hier buiten het water naar beneden gutst en de bliksem voorbij schiet. Geniet er nog even lekker van en een veilige thuisreis.

leonie, eva en mila

Wat leuk om jullie verhalen te lezen!
Klinkt allemaal erg goed!
Nu rustig aan aan de terugreis beginnen.. Geniet er nog maar ff lekker van! Dikke x van ons!