yvonenbert.reismee.nl

Bastia-Lago di Garda-Lago Maggiore

21 juni

Vanmorgen dus wederom vroeg ons bed uit, want we gaan vandaag terug naar het vaste land. We moesten om half 8 in de haven van Bastia zijn, dus de bedoeling was om om 7 uur te vertrekken vanaf de camping. Dus om kwart voor 7 stonden we bij de receptie om af te rekenen en ons paspoort op te halen. Maar wat een schrik, op het bordje bij de deur stond dat de receptie pas om 8 uur openging. Von kreeg direct de zenuwen en Bertje bleef lekker rustig. Wij nog bellen naar het noodnummer, maar toen hoorden wij in het kantoortje te telefoon overgaan, dus dat had helemaal geen zin. Maar na een kwartier kwam er een vrouwtje aanrijden op dā€™s scooter, dus wij vragen bent u van de receptie? Ja, ok gelukkig pffff weer effe ademhalen. Von zag al taferelen voor zich zoals niet op tijd bij de ferry. Nieuwe tickets kopen bla bla bla.

Maar goed dat was allemaal niet nodig en om kwart over 7 zaten we in de camper naar de haven.

Het weer was weer heel lekker en op de ferry zijn we gelijk naar het zonnedek gegaan, ja ja met zwembad en daar hebben we onze overtocht doorgebracht.

Bert had het leuke idee om naar zĀ“n zusje te gaan. Zij was met man en dochters ook in ItaliĆ« en stond op een camping aan het Lago di Garda. Na een belletje de avond ervoor wisten we waar ze precies stonden. Vanaf Savona dus door naar het Gardameer. Dat ritje was zo gepiept en we waren om 7 uur bij zus en manlief. Zij vonden het erg leuk dat we kwamen en we konden gelijk aanschuiven met eten. Dat was wel erg fijn, want het was inmiddels bloedheet en we waren toch wel een beetje erg moe.

Maar het was heel gezellig en we hebben lekker gegeten en effe lekker zitten kletsen. In de camper hebben we sĀ“avonds voor het eerst de airco aangedaan, want t was denk ik zoĀ“n 35 gr.

Nou dat is niet lekker hoor om daar in te slapenā€¦ maar we klagen nog steeds niet hoor hahaha.

22 juni

Vandaag dus lekker op de camping met zĀ“n allen, koffiegedronken met elkaar, met Pim en Suzan boodschappen gedaan en daarna afkoelen in het zwembad. S'avonds hebben we met zĀ“n allen ge-bbq-ed (is geen goed Nederlands ) Dit was ook heel gezellig en we hebben erg gelachen.

Suzan en ik zijn er achter gekomen dat we samen heel goed kunnen zingen hahaha.

23 juni

Vandaag hebben we weer afscheid genomen van de familie en zijn weer verder gegaan. Op naar het Lago Maggiore. Hier staan we nu op een camping direkt aan het meer. Ook hier hebben we een zwembad en na een uurtje zwemmen, ja ja mensen, begon het te betrekken en nu komt het bet bakken de hemel uit! Maar de temperatuur blijft goed, dus het is wel lekker even afkoelen!

Morgen blijven we ook nog op deze camping en dan weer zo zachtjes aan richting Nederlandā€¦

Conny

Lekker hoor, geniet er nog maar even van. Best jaloers op al dat mooie weer van jullie ( nou ja, even een buitje voor het stof moet kunnen). Het is erg leuk om jullie zo te volgen. X

Harry en Joke

Gelukkig, dat met die tickets voor de overtocht! Geniet nog van de terugtocht. Ga je nog naar de geboorteplaats van je pop? Lazise? Enfin we lezen het wel weer! Liefs je broer en schoonzus, xx

Harry en Aaltje

We genieten elke keer weer van jullie ervaringen. Leuk dagboek! Fijne reis verder.

Eva en Mila

Dikke x van Eva en Mila!!! Leuk dat jullie nu in Italie zijn, maar we missen jullie wel hoor...;-)

frank stuij

He luitjes leuk om te horen dat het goed haat en dat jullie het naar jullie zin hebben. de auto is weer gemaakt. doe rustig aan onderweg en ik zie jullie wel weer. ps. mey de vogels haay het goed