yvonenbert.reismee.nl

Lago Maggiore en Mulhouse

24 juni

Het heeft gisteravond heel de avond nog geregend. We hebben in het restaurant gegeten van de camping. Gelukkig hadden ze daar een scherm gespannen over het terras, zodat we droog zaten. Er zou een zangeres optreden die avond, dus we dachten dat dat gezellig zo zijn. Maar dat was niet zo…..Wat maken die Italianen een herrie zeg! Heel het terras en ook binnen zat vol met allemaal kakelende mensen pffff wat een herrie zeg! De ober had het ook allemaal niet meer in de hand. Hij had ’t zo druk, dat de zweetdruppels overal heen vlogen. Het voorgerecht hadden we zo, maar het hoofdgerecht (een of ander onbestemd visje) kregen we pas na anderhalf uur…. Dus om half 11 zijn we naar onze camper gevlucht om effe bij te komen hahaha.

Vandaag was het weer stralend weer, alleen gelukkig niet meer zo heel warm. Eerst hebben we uitgebreid ontbeten en daarna lekker gelummeld. Nu konden we ook eindelijk goed het meer zien. Echt prachtig met de achterliggende bergen en op het meer allemaal zwanen en eenden met hun kindjes.

Verder niets bijzonders gedaan.

25 juni

Vandaag zijn we om 10 uur vertrokken richting Zwitserland. We zijn langs de oostkust van het meer gereden, wat alweer een prachtige route is. Na de Gorthardtunnel, ja ja een keer raden hadden we regen, regen, regen. Niet lekker rijden dus voor Bert. Maar hoe dichter we bij Basel kwamen hoe mooier het weer. De zon kwam weer tevoorschijn en dan ziet de wereld er weer een stuk vriendelijker uit zeg! We hadden de Tom Tom ingesteld op een camping in Mulhouse, maar wat deed de vriendelijke dame, ze stuurde ons door de stad heen naar een tunneltje wat maar 3 meter hoog was! Daar kwamen we net voor de tunnel achter, dus dat was even stressen zeg. De camper in z’n achteruit, maar je snapt het wel, alle Fransozen gaan nog net even voor je langs al toeterend…. Maar we troffen gelukkig ook nog een vriendelijke man, die ons netjes naar achteren liet rijden, zodat we konden keren. Wij helemaal blij en we hebben die miep laten praten (keer om….maak een U bocht) en zijn op zoek gegaan naar een andere weg. Dat is dus gelukt en we staan nu (17 uur) op een hele mooie camping in Mulhouse. Bink was de lange rit van vandaag helemaal zat en heeft een lekker tukkie gedaan in het gras.

Morgen gaat de rit naar Luxemburg….

Enne nog even dit: volgens mij krijgen we komend weekend in Nederland ook mooi weer! Ik hoop het voor jullie!! Wij hebben ons portie wel gehad, maar voor de thuisblijvers vind ik het toch wel een beetje zielig

Frown

Dikke x van ons

Joyce Bons

Man, man, man, ;-)wat hebben jullie een gave vakantie zeg. Heerlijk tis een lust om jullie verhalen te lezen. Ik zie het helemaal voor me. Tja die herrie ben je niet meer gewend natuurlijk na al die rust ;-)
Neem je van dat mooie weer mee dan???? please please, ben er helemaal klaar mee.......
Geniet er nog even van.
Doeiiiiiiii