yvonenbert.reismee.nl

In Savona

4 juni

Om kwart over 8 vertrokken we van de camping. En ja hoor weer regen tot voorbij Basel. Daarna werd t gelukkig beter en we toefden zo door het prachtige Zwitserse landschap…echt genieten! Bij de Gotthardtunnel hadden we gelukkig geen file en voor dat we het wisten zaten we in Italie. Rond half 4 hadden we een leuke camping gevonden aan het meer van Viverone. T was even een klus om op de camping te komen….een oud Italiaans mannetje laveerde Bert langs krappe weggetjes, maar het is weer gelukt.

Op de camping leuke mensen ontmoet uit Engeland. Zij waren ook met een camper en gingen een rondreis maken door Italie om vervolgens door te rijden naar Spanje, alwaar ze een stacaravan hebben staan. Daar blijven ze nog een maand of 4…hoezo Zwitserleven gevoel? S’avonds lekker gegeten aan de boulevard van het meer. Bert wilde pizza eten, maar helaas de pizzabakker was vrij op maandag. Toch lekker gegeten en ook daar weer een praatje. Naast ons zat een Nederlander (een jaar of 30) in z’n fietspakkie. Wat bleek hij is in Edam gestart met fietsen en had er inmiddels al 2000 km op zitten pfff waar je zin in hebt zeg! Hij moest nu nog 500 km fietsen naar Basel, om daar op de trein te stappen naar huis.

Ok hij liever dan wij, dan maar met de camper op pad. Iets minder vermoeiend haha.

Aantal km 450

5 juni

Vandaag lekker uitgeslapen en voor het eerst buiten een lekker ontbijtje mmmmm. Aangezien we maar 200 km moesten rijden, hebben we de tolwegen vermeden en zijn door het binnenland gegaan. Hoe mooi is dat! Door de povlakte, waar we werden verrast door de rijstvelden…waarschijnlijk voor de risotto.Km lange velden vol rijstplantjes en in het water prachtige vogels zoals ibissen en koereigers. Daarna bergen met alleen maar druivenranken….

Nu staan we op een camping in Savona, aan de kust met als achtergrondgeluid de golven…

We zitten 5 minuten van de haven vandaan, want morgenochtend gaan we varen! Om 7 uur moeten we ons melden bij de haven om dan om 8 uur te vertrekken richting Bastia op Corsica..

Wordt vervolgd…..

Aantal km 200

Cvdberrug@gmail.com

Heel veel plezier luitjes, hoop op een leuke boottrip. Leuk om jullie zo weer te volgen. X

Esther

Hihi geen last gehad van de tunneltjes in Zwitserland? Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin en gaat alles lekker op t gemakje! Geniet er maar lekker van hoor!

Dikke kus

frank

He pa en ma hoest in de campert? ik hoop dat jullie het naar je zin hebben. gaat het met binky ook goed? met de vogels van pa iig wel. bog veel plezier en die voozichtig onderweg.
grieten frank

Joyce

Wauw klinkt allemaal goed zeg. Heerlijk hoor en natuurlijk een fotootje van het eten ;-)
Ben benieuwd hoe je het varen hebt ervaren, en ik wacht nog steeds op een woordje hahahah

colette

Ben benieuwd hoe de bootreis bevallen is, lekker in het zonnetje kunnen zitten aan dek? Stuur maar gauw wat foto's van Corsica, zal wel lekker groen zijn. Veel plezier, gr.

Joke

zo en hoest op Corsica? Goede overtocht gehad. Groetjes uit spijkenisse