yvonenbert.reismee.nl

Ja ja we zijn op Corsica

6 juni

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker en om kwart voor 7 gingen we camping af richting de haven. Dit was 5 minuten rijden….dus we stonden al vroeg in de rij met vele anderen. Precies om 8 uur voeren we de haven uit. De ferry was mega groot met wel 8 of 9 verdiepingen. Super de luxe met blauwe vloerbedekking en heel veel restaurants. Bink hadden we een reispilletje gegeven zodat hij lekker rustig was. Hij werd trouwens overal toegelaten op het schip. Eenmaal aan boord hebben we eerst maar s even een lekker bakkie koffie gedaan. Daarna over het schip gelopen en boven lekker in de zon op het dek gezeten. Toen de zon wegging zijn we naar binnen gegaan en hebben we op een louchebank zitten lezen en puzzelen. Rond 12 uur kwam Corsica in zicht! We verbaasden ons erover hoe groot het eiland eigenlijk nog is. Precies op 2 uur kwamen we aan in de haven, daarna door Bastia. Wat een drukke stad zeg, ook weer met hele kleine straatjes pfff lekker hoor met een camper.

Dus snel de stad uit op zoek naar een camping. En daar staan we nu, net buiten Bastia, aan het strand onder de pijnbomen. S’avonds hebben we lekker de bbq aangedaan, dat was dus weer smikkelen…

7 juni

Vandaag dus ook nog op de camping. Lekker uitslapen, lummelen, lezen, boodschappen doen en vanmiddag even naar het strand geweest. Bink heeft zich heerlijk uitgeleefd op het strand, die moest duidelijk z’n energie kwijt! Volgens een aller aardigst vrouwtje van de camping worden honden op alle stranden op Corsica toegelaten. Dus dat is feest voor Bink (en voor ons)

Verder niets bijzonders vandaag. Morgen gaan we weer verder, via Ponte Leccia het binnenland in. Dit schijnt n hele mooie route te zijn.

De temperatuur hier is rond de 24 gr. dus heel aangenaam!!

Enne Bert heeft z’n eerste Corsicaanse biertje op….een Pietra, volgens hem heel lekker!!

mieke

Hoi Yvonne en Bert,
Zo te lezen was de boottocht naar Corsica goed verlopen.
Lekker even puzzelen en relaxen is ook fijn en nu onder de pijnbomen aan het strand. Wat moet je nog meer.
Dus genieten!!!

corrie

hey Bert en Yvon,
leuk om alles weer mee te beleven zeg....klinkt goed, vooral dat lekkere weer...hier wordt de avondvierdaagse afgesloten met....regen....jammer hoor voor al die kids. Zaterdag concert!!...er waren nog niet veel kaarten verkocht...ben heel benieuwd!!!Veel plezier daar!!!xx

thea

Hoi Yvonne en Bert
dat klinkt wel fantastisch zelfs de boottocht en dan het weer daar kunnen we hier alleen van dromen nog heel veel plezier
groetjes

Joyce

Dus als ik het goed begrijp is het meegevallen de bootreis. Gelukkig maar.
Klinkt allemaal goed zeg. Heerlijk een plekkie aanhet strand wat wil een mens nog meer ;-)
@ Bert geen hoofdpijn biertje.

Geniet ervan!!
xx